منتدى زهرة مصر

زوار المنتدى الكرام:
نحيط سيادتكم علما بان زهرة مصر خاص بالنساء ويسعدنا انضمام السيدات الى باقة زهورنا
فاهلا وسهلا بكم معنا

فضفضة . دردشة . بشرة . ميك اب .أزياء. تسريحات شعر .لفات طرح. إكسسوارات.كمبيوتر . ألعاب. صور .نصائح للمتزوجات خواطر. قصص .أشعار


دخول

لقد نسيت كلمة السر

احصائيات

أعضاؤنا قدموا 13746 مساهمة في هذا المنتدى في 3293 موضوع

هذا المنتدى يتوفر على 1089 عُضو.

آخر عُضو مُسجل هو Ikraan فمرحباً به.

المواضيع الأخيرة

» Best PRO Services in UAE
ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Emptyالإثنين 27 يناير - 0:07 من طرف تسويق الكترونى

» ساعة يد فوسيل جرانت الأصلية للرجال
ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Emptyالسبت 25 يناير - 17:16 من طرف تسويق الكترونى

» أقوى العروض التدريبية بمناسبة بداية العام الجديد 2020 م
ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Emptyالخميس 23 يناير - 18:14 من طرف تسويق الكترونى

» أقوى العروض التدريبية بمناسبة بداية العام الجديد 2020 م
ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Emptyالأربعاء 22 يناير - 12:58 من طرف تسويق الكترونى

» دورة الامن السيبراني في شبكة المعلومات
ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Emptyالأحد 19 يناير - 13:59 من طرف تسويق الكترونى

» انشر إعلانك مجاناً و اكسب الكثير من الزوار
ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Emptyالخميس 16 يناير - 14:13 من طرف تسويق الكترونى

» شركة المثالية 0562780473 جلى بلاط تلميع سيراميك غسيل فلل شقق الدمام القطيف عنك سيهات
ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Emptyالإثنين 13 يناير - 20:54 من طرف تسويق الكترونى

» تأسيس الشركات فى المملكة العربية السعودية
ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Emptyالجمعة 10 يناير - 22:31 من طرف تسويق الكترونى

» أبدأ شركتك الان فى دبى
ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Emptyالأربعاء 8 يناير - 21:35 من طرف تسويق الكترونى

» افضل شركات الفوركس www.markets.fm/
ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Emptyالثلاثاء 7 يناير - 20:57 من طرف تسويق الكترونى

أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر


    ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا

    بسبوسة
    بسبوسة
    الرتبة
    الرتبة

    رقم العضوية : 89
    تاريخ التسجيل : 17/08/2010
    عدد المشاركات بالمنتدى : 1035
    مجموع التقيمات : 8
    الحالة الاجتماعية : منفصلة
    الجنسية : مصرية
    بلد-مدينة الاقامة : مصر-القاهرة
    تعرفت على المنتدى بواسطة : جوجل
    المزاج المزاج : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 631010
    أوسمة التميز : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 13057256091 1- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Tf9821613c2
    3- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    4- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    اجمالى عدد الاوسمة : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 140

    الاصلية ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا

    مُساهمة من طرف بسبوسة في الأحد 11 سبتمبر - 15:35

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    زهراتى وحبيبات قلبى واكثر من اخواتى

    حقيقى بحبكم وبحب مساعدتكم ليا وتهوين الامور والدعاء اللى بشوفه منكم وبحس بصدق كلامه ومعانيه

    ان حقيقى عاوزة ارد لكم الجميل وكمان اكون سبب فى سعادة انسانة او حتى افادتها ولو بشىء بسيط
    علشان كده حبيت افتح الموضوع ده هنا فى منتدايا الحبيب :زهرة مصر

    الموضوع عبارة عن الاستفادة اللى استفادتها كل واحدة من تجاربها مع الحياة سواء الحياة العملية او العلمية او العاطفية والاجتماعية
    ممكن تكونى شايفة انك متعلمتيش حاجة او مستفدتيش حاجة
    بس صدقنى لا الانسان طول ماهو ماشى بيتعلم وبيفهم اكثر
    واللى انتى ممكن تبقى شايفاه عادى حد تانى بالنسبة له ممكن يبقى طوق نجاة او يكون فى امس الحاجة لاى كلمة هتقوليها
    فياريت اى حاجة قبلتك فى حياتك وشايفة انها اثارت فيكى او اتاثرتى بيها
    فى اى مجال من المجالات
    تقولى لنا رايك بيها
    ممكن جدا نفيد ناس كثير واحنا مش عارفين
    وانا بكتب الموضوع ده ونيتى خير ونيتى كمان ان ربنا يكتب لكل واحدة هتساعد بمعلومة او افادة لاى حد بحسنة وثواب من ربنا

    لتمنى كلنا نساعد فى العمل ده وياريت تفاعل لو سمحتم يازهرات



    اقــــ س ــــى مافي الحيـــاه
    هو الوداع
    سؤاء كان دائما اومؤقتا
    " بسبوسة "
    دينا
    دينا
    مشرفة عامة
    ونائبة عن المديرة التنفيذية
    مشرفة عامةونائبة عن المديرة التنفيذية

    رقم العضوية : 3
    تاريخ التسجيل : 02/04/2010
    عدد المشاركات بالمنتدى : 509
    مجموع التقيمات : 4
    الحالة الاجتماعية : أنسة
    المهنة : زهرة مصر
    الجنسية : مصرية
    بلد-مدينة الاقامة : أم الدنيا الحبيبة
    تعرفت على المنتدى بواسطة : صديقة
    أوسمة التميز : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 13057256091 1- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا T007a54e65d
    3- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    4- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    اجمالى عدد الاوسمة : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 236

    الاصلية رد: ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا

    مُساهمة من طرف دينا في الأحد 11 سبتمبر - 15:43

    حقيقى يابسبوسة انا مبسوطة من موضوعك ده جدا وحقيقى انا اتعلمت دروس كثير قوى من الحياة واهم دروس انا شايفاها ان لازم البنت تحافظ قوى على رقم موبيلها وتحافظ اكثر على اى رسالة تخرج من تليفونها
    يعنى البنت لازم تخلى بالها قوى من الرسائل اللى هترسلها مينفعش يكون فيها اى حاجة تكون ادانة عليها فى اى يوم من الايام لان محدش يعرف الدنيا فيها ايه ولامخبيه ايه ولاالامور حتى بتمشى ازاى ولاكمان حد عارف نصيبه فين ومع مين
    فبلاش يابنات ندى ثقة وامان لاى حد سواء كان قريب او غريب يعنى الاقارب يكون حدود كلامك ورسائهم العادية جدا اللى هى التهانى والمباركات وبلاش اى كلام ممكن يتفهم غلط او حد تانى شافه وبلاش تبعتوا رسائل لاى شاب غريب عنكم حتى لو كانت الرسائل عبارة عن كلام غلط لانه برضه ممكن يتفهم غلط او هما اللى يستخدموا غلط ضدكم حقيقى انتى ممكن تكونى بريئة وشايفة كل الناس كويسين لكن متعرفيش اللى قدامك شايلك ايه فى قلبه او مخبى لك ايه والغدر دائما بيبقى وحش قوى
    وصدقينى حتى لو الشاب ده كويس الايام بتغير والانتقام ممكن يحول الطيبة لقسوة والصدق لكذب والصراحة لغش وانتقام فحاولوا يابنات علاقتكم تكون محدودة ومتتعداش عن اى حد تخجلى منه بعد كدا
    بجد يابسبوسة بشكرك على انك خلتينى قولت درس اتعلمته من الدنيا ودفعت ثمن انتقام وحقد ناس عليا وانا مليش ذنب فى اى حاجة والاداة كانت رسائلى ورقم تليفونى
    فياريت يابنات كل واحدة تحافظ اى حاجة تخصها
    وشكرا تانى يابسبوسة

    كنزى
    كنزى
    الرتبة
    الرتبة

    رقم العضوية : 454
    تاريخ التسجيل : 01/03/2011
    عدد المشاركات بالمنتدى : 116
    مجموع التقيمات : 2
    الحالة الاجتماعية : متزوجة
    الجنسية : مصرية
    بلد-مدينة الاقامة : القاهرة
    تعرفت على المنتدى بواسطة : الفيس بوك
    المزاج المزاج : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 431010
    أوسمة التميز : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 13057256091 1- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    3- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    4- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11

    الاصلية رد: ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا

    مُساهمة من طرف كنزى في الإثنين 12 سبتمبر - 0:46

    تعلمت كثيرا وكثيرا من الحياة
    لقد اعطتنى الدنيا درسا قويا علمتنى ألا اعطى ثقتى لاى شخص مهما كان قريبا او بعيدا فالقريب سهامه اقوى من البعيد لانه على علم بجميع الاسرار
    فلابد ان تحذرى جيدا من جميع الناس
    وكما يقول المثل احذر عدوك مرة واحذر صديقك ألف مرة
    هذه حقا مقولة صادقة وحكمة من حكم الزمن الغالية
    فلا تعطى ثقتك لفرد مهما ظهر لك من طيبة او برائة فلا تعلمى المكنون داخله لك فالناس يملئها الحقد والغيرة من بعضهم البعض
    لذلك احذرى جيدا من صديقتى وجارتك وتعاملى معهم بالحب والمودة ولكن لاتبوحى بسرك لاحد ولاتجعلى اصبعك تحت درس اى منهم



    ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Tb94fd431c3
    علاجلال
    علاجلال
    مديرة المنتدى التنفيذية
    مديرة المنتدى التنفيذية

    رقم العضوية : 2
    تاريخ التسجيل : 02/04/2010
    عدد المشاركات بالمنتدى : 540
    مجموع التقيمات : 2
    الحالة الاجتماعية : أنسة
    المهنة : معلمة
    الجنسية : مصرية
    بلد-مدينة الاقامة : مصر
    تعرفت على المنتدى بواسطة : أخرى
    المزاج المزاج : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 401010
    أوسمة التميز : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 13057256091 1- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    3- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    4- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    اجمالى عدد الاوسمة : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 011

    الاصلية رد: ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا

    مُساهمة من طرف علاجلال في الأربعاء 14 سبتمبر - 16:26

    شكرا لك بسبوسة على فتح هذا النقاش
    جعل الله فائدة هذا العمل فى ميزان حسناتك

    وكما قال الجميع الحياة مليئة بالدروس المختلفة وعلى فرد أن يتعبر

    ومن الناحية الدينية

    تعلمت ان رحمة الله سبحانه وتعالى تفوق كل عقول البشر
    وتعلمت ان التقرب لله سبحانه وتعالى يهدى النفس والبال
    وتعلمت ان الله لايبلى مؤمنا الا رحمة به حتى يختبر صبره وإيمانه أو حتى يعود الفرد مرة اخرى لله تقربا وتضرعا
    فيفوز بالدنيا والأخرة

    أما من الناحية الاجتماعية

    تعلمت أن المظاهر ليست كافية للحكم على الأخرون فلابد من المعاشرة الحياتية للحكم على براءة أو خبث الاخرون
    فكم من فرد إنخدع مما وراء قناع البراءة الظاهرة
    وتعلمت أيضا مهما ثبتت لك الدنيا براءة الأخرين فلابد ان تكون على حذر منهم

    وتعلمت ألا أسير فى طريق غير راضية عن خطواته




    عدل سابقا من قبل sahar في الأحد 18 سبتمبر - 17:22 عدل 1 مرات



    ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا T014ea9d4b7ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 13281090231
    لمراسلة الادارة إضغطى هناااااااااا ولترك شكوىاضغطى هنااااااااا


    بسبوسة
    بسبوسة
    الرتبة
    الرتبة

    رقم العضوية : 89
    تاريخ التسجيل : 17/08/2010
    عدد المشاركات بالمنتدى : 1035
    مجموع التقيمات : 8
    الحالة الاجتماعية : منفصلة
    الجنسية : مصرية
    بلد-مدينة الاقامة : مصر-القاهرة
    تعرفت على المنتدى بواسطة : جوجل
    المزاج المزاج : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 631010
    أوسمة التميز : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 13057256091 1- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Tf9821613c2
    3- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    4- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    اجمالى عدد الاوسمة : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 140

    الاصلية رد: ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا

    مُساهمة من طرف بسبوسة في الأربعاء 14 سبتمبر - 21:52

    شكرا ليكم كلكم على المشاركة شىء عظيم اننا نفيد بعض



    اقــــ س ــــى مافي الحيـــاه
    هو الوداع
    سؤاء كان دائما اومؤقتا
    " بسبوسة "
    جنى
    جنى
    مشرفة
    مشرفة

    رقم العضوية : 236
    تاريخ التسجيل : 02/10/2010
    عدد المشاركات بالمنتدى : 874
    مجموع التقيمات : 6
    الحالة الاجتماعية : متزوجة
    بلد-مدينة الاقامة : القاهره
    تعرفت على المنتدى بواسطة : صديقة
    المزاج المزاج : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 21010
    أوسمة التميز : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 13057256091 1- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    2- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Tf9821613c2
    3- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    4- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    اجمالى عدد الاوسمة : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 140

    الاصلية رد ماذا تعلمت

    مُساهمة من طرف جنى في الخميس 15 سبتمبر - 13:09

    انا بقى تعلمت درس اقوى درس وهو ان الضربة اللى مبتموتش بتقوى انا كانت مشكلتى انى طيبة قووووووووووووووووووووووووووى لدرجة كبيرة بس اتعلمت اكون طيبة مع مين مش اى حد والسلام



    رب اشرح لى صدرى ويسر لى امرى ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 191633
    رينادالمتولى
    رينادالمتولى
    مشرفة عامة
    ونائبة عن المديرة التنفيذية
    مشرفة عامةونائبة عن المديرة التنفيذية

    رقم العضوية : 401
    تاريخ التسجيل : 25/01/2011
    عدد المشاركات بالمنتدى : 1380
    مجموع التقيمات : 14
    الحالة الاجتماعية : متزوجة
    بلد-مدينة الاقامة : المنصورة
    تعرفت على المنتدى بواسطة : صديقة
    المزاج المزاج : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 21010
    أوسمة التميز : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 13057256091 1- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا T335bc6ee4d
    2- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Tf9821613c2
    3- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    4- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    اجمالى عدد الاوسمة : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 325
    أوسمة المسابقات والألعاب : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Tc3c8e73962

    الاصلية رد: ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا

    مُساهمة من طرف رينادالمتولى في الخميس 15 سبتمبر - 22:22

    بجد موضوع جميل يا بسمه وياريت نفيد بعض
    انا اتعلمت اني اكون قويه ومظهرش ضعفي امام الاخرين
    لان الضعف قدامهم بيستهطروا بيه واقصد بالضعف الطيبه العمياء
    لازم اكون حريصه في تعاملاتي مع الاخرين ومثقش في اي حد
    ان احزر من اصدقائي والاقارب لان الضربه مبتجيش الا منهم
    داري على شمعتك تقيد لان الحسد موجود
    وقبل كل ذلك كن مع الله يكن الله معك



    ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Te57b524ae8سبحان الله
    والحمد لله
    ولا اله الا الله
    والله اكبر


    ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Sigpic33728227



    هبة
    هبة
    الرتبة
    الرتبة

    رقم العضوية : 427
    تاريخ التسجيل : 13/02/2011
    عدد المشاركات بالمنتدى : 200
    مجموع التقيمات : 2
    الحالة الاجتماعية : مخطوبة
    الجنسية : مصرية
    بلد-مدينة الاقامة : مصر -الوايلى
    تعرفت على المنتدى بواسطة : صديقة
    أوسمة التميز : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 13057256091 1- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    3- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    4- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    اجمالى عدد الاوسمة : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 011

    الاصلية نصائح جامدة جدااااا

    مُساهمة من طرف هبة في الأربعاء 21 سبتمبر - 21:36

    ازيك يازهراتى ياحبيباتى


    هقولكم شوية نصائح جامدة جدا
    وربنا شاهد انى بقولها لكم من قلبى

    لو مشتركة فى موقع وجوزك او خطيبك او اى حد من عائلتك عارف انك مشتركة متقوليش اسمك اللى مسجلة بيه

    ولو يعرف الاسم ده وفى عندك اى مشكلة يبقى لازم تغيرى الاسم

    ولو عندك اى مشكلة وعاوزة تحكيها والمشكلة دى ممكن تسبب لى احراج لو عرفها يبقى استخدمى العضويات العامة علشان ميعرفش انتى مين


    ولو حد يعرف الباسورد بتاعك يبقى لازم تغيرى الباسورد فورا واوعى حد يعرفه ابدااااااا

    واوعى تحكى لسرك لحد يعرفك شخصيا حتى لو اقرب ماليكى
    اوعى تقولى دى صحبتى ولاقريبتى ولا حبيبتى ولا كويسة وبثق فيها
    الدنيا دى مفهاش حاجة مضمون ومحدش له امان خاااااالص
    الافضل تخلى علاقتك بالناس عادية لا فيها اسرار ولاخصوصيات
    ولو ليكى اى مشكلة تعالى جرى هنا علينا احنا منعرفكيش ولا هناذيكى ولاهنضرك ولاهننصح بالغلط علشام متضايقين
    يعنى هنقولك النصيحة بطيبة وحب وصدق
    ولو حد يعرفك هنا فى المنتدى يبقى استخدمى العضوية العامة افضلك واقصد بحد يعرفك يعنى يعرفك معرفة شخصية مثلا بنت خالتك صحبتك او جارتك
    اوعى


    حقيقى بقولكم من قلبى النصائح دى

    اللهم كما تعلم انى انصح اخواتى فى الله هذه النصائح بصدق واخلاص
    ارزقنى ثواب ماكتبيت واجعل هذه النصائح سببا فى قبول دعوتى وتوبتى اليك
    قولوا امين


    ضحكة حزينة
    ضحكة حزينة
    الرتبة
    الرتبة

    تاريخ التسجيل : 19/04/2010
    عدد المشاركات بالمنتدى : 123
    مجموع التقيمات : 1
    الحالة الاجتماعية : أنسة
    الجنسية : مصرية
    بلد-مدينة الاقامة : مصر- العاصمة
    تعرفت على المنتدى بواسطة : صديقة
    المزاج المزاج : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 591110
    أوسمة التميز : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 13057256091 1- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    3- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    4- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    اجمالى عدد الاوسمة : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 011

    الاصلية رد: ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا

    مُساهمة من طرف ضحكة حزينة في الخميس 22 سبتمبر - 18:08

    رينادالمتولى كتب:
    بجد موضوع جميل يا بسمه وياريت نفيد بعض
    انا اتعلمت اني اكون قويه ومظهرش ضعفي امام الاخرين
    لان الضعف قدامهم بيستهطروا بيه واقصد بالضعف الطيبه العمياء
    لازم اكون حريصه في تعاملاتي مع الاخرين ومثقش في اي حد
    ان احزر من اصدقائي والاقارب لان الضربه مبتجيش الا منهم
    داري على شمعتك تقيد لان الحسد موجود
    وقبل كل ذلك كن مع الله يكن الله معك

    مع الراى ده جدااااااااااا
    وكمان مكونش طيبة غير مع اللى يستاهل وبس
    واتعلمت كمان ان الدنيا فيها الكويس والوحش لكن الحوش اكثر بكثيررررررررررررررررررر



    اللهم ارفع مقتك وغضبك عنا
    اللهم كن لى ولاتكن عليا
    اللهم استرنى وثبت اقدامى ورد كيد اعدائى
    اللهم تقبل دعائى عندما يقرأه احدا من عبادك
    اللهم امين

    ضحكة حزينة
    ضحكة حزينة
    الرتبة
    الرتبة

    تاريخ التسجيل : 19/04/2010
    عدد المشاركات بالمنتدى : 123
    مجموع التقيمات : 1
    الحالة الاجتماعية : أنسة
    الجنسية : مصرية
    بلد-مدينة الاقامة : مصر- العاصمة
    تعرفت على المنتدى بواسطة : صديقة
    المزاج المزاج : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 591110
    أوسمة التميز : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 13057256091 1- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    3- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    4- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    اجمالى عدد الاوسمة : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 011

    الاصلية رد: ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا

    مُساهمة من طرف ضحكة حزينة في الخميس 22 سبتمبر - 18:10

    وكمان خدى حذرك من اللى حوليكى ومش اى حد تصدقيه ولا اى حاجة تسمعيها يبقى صح او كدب خليها بالنسبة لك خبر غير مؤكد لحد ماتتاكدى من نفسك



    اللهم ارفع مقتك وغضبك عنا
    اللهم كن لى ولاتكن عليا
    اللهم استرنى وثبت اقدامى ورد كيد اعدائى
    اللهم تقبل دعائى عندما يقرأه احدا من عبادك
    اللهم امين

    جنى
    جنى
    مشرفة
    مشرفة

    رقم العضوية : 236
    تاريخ التسجيل : 02/10/2010
    عدد المشاركات بالمنتدى : 874
    مجموع التقيمات : 6
    الحالة الاجتماعية : متزوجة
    بلد-مدينة الاقامة : القاهره
    تعرفت على المنتدى بواسطة : صديقة
    المزاج المزاج : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 21010
    أوسمة التميز : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 13057256091 1- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    2- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Tf9821613c2
    3- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    4- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    اجمالى عدد الاوسمة : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 140

    الاصلية رد نصائح

    مُساهمة من طرف جنى في الخميس 22 سبتمبر - 23:09

    واللة الواحد ما يدى الامان لاى حد فى الزمن دة



    رب اشرح لى صدرى ويسر لى امرى ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 191633
    ضحكة حزينة
    ضحكة حزينة
    الرتبة
    الرتبة

    تاريخ التسجيل : 19/04/2010
    عدد المشاركات بالمنتدى : 123
    مجموع التقيمات : 1
    الحالة الاجتماعية : أنسة
    الجنسية : مصرية
    بلد-مدينة الاقامة : مصر- العاصمة
    تعرفت على المنتدى بواسطة : صديقة
    المزاج المزاج : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 591110
    أوسمة التميز : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 13057256091 1- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    3- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    4- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    اجمالى عدد الاوسمة : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 011

    الاصلية رد: ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا

    مُساهمة من طرف ضحكة حزينة في الجمعة 23 سبتمبر - 0:09

    جنى كتب:واللة الواحد ما يدى الامان لاى حد فى الزمن دة
    فعلا



    اللهم ارفع مقتك وغضبك عنا
    اللهم كن لى ولاتكن عليا
    اللهم استرنى وثبت اقدامى ورد كيد اعدائى
    اللهم تقبل دعائى عندما يقرأه احدا من عبادك
    اللهم امين

    رينادالمتولى
    رينادالمتولى
    مشرفة عامة
    ونائبة عن المديرة التنفيذية
    مشرفة عامةونائبة عن المديرة التنفيذية

    رقم العضوية : 401
    تاريخ التسجيل : 25/01/2011
    عدد المشاركات بالمنتدى : 1380
    مجموع التقيمات : 14
    الحالة الاجتماعية : متزوجة
    بلد-مدينة الاقامة : المنصورة
    تعرفت على المنتدى بواسطة : صديقة
    المزاج المزاج : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 21010
    أوسمة التميز : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 13057256091 1- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا T335bc6ee4d
    2- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Tf9821613c2
    3- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    4- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    اجمالى عدد الاوسمة : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 325
    أوسمة المسابقات والألعاب : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Tc3c8e73962

    الاصلية رد: ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا

    مُساهمة من طرف رينادالمتولى في السبت 24 سبتمبر - 18:05

    جزاكي الله خيرا
    انا فعلا بعمل كدا
    معتش بثق في حد



    ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Te57b524ae8سبحان الله
    والحمد لله
    ولا اله الا الله
    والله اكبر


    ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Sigpic33728227



    كنزى
    كنزى
    الرتبة
    الرتبة

    رقم العضوية : 454
    تاريخ التسجيل : 01/03/2011
    عدد المشاركات بالمنتدى : 116
    مجموع التقيمات : 2
    الحالة الاجتماعية : متزوجة
    الجنسية : مصرية
    بلد-مدينة الاقامة : القاهرة
    تعرفت على المنتدى بواسطة : الفيس بوك
    المزاج المزاج : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 431010
    أوسمة التميز : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 13057256091 1- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    3- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    4- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11

    الاصلية رد: ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا

    مُساهمة من طرف كنزى في السبت 24 سبتمبر - 18:31

    واهم شىء سرك سرك ده مفتاح سعادتك وسمعتك قدام الناس كلها
    سرك احفظيه لنفسك وبس ولو خرج سرك بره نفسك ميبقاش سر
    وتعاملك مع الناس بكل حب وصدق لكن عند اسرارك واقفى على كده
    وياريت كلنا نحافظ على سر اى حد يأتمنا عليه وبلاش لو هتنصحى حد وحبيتى تحكيله قصة تقولى اسم اصحاب القص دى سواء كان يعرفهم اولا قولى شخص ما او فلان



    ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Tb94fd431c3
    بسبوسة
    بسبوسة
    الرتبة
    الرتبة

    رقم العضوية : 89
    تاريخ التسجيل : 17/08/2010
    عدد المشاركات بالمنتدى : 1035
    مجموع التقيمات : 8
    الحالة الاجتماعية : منفصلة
    الجنسية : مصرية
    بلد-مدينة الاقامة : مصر-القاهرة
    تعرفت على المنتدى بواسطة : جوجل
    المزاج المزاج : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 631010
    أوسمة التميز : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 13057256091 1- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Tf9821613c2
    3- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    4- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    اجمالى عدد الاوسمة : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 140

    الاصلية رد: ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا

    مُساهمة من طرف بسبوسة في الثلاثاء 27 سبتمبر - 10:25

    واوعى تدى صورك لاى واحد ولاحتى واحدة خلى بالك من صورك اللهم اكفينا الشر واحفظنا



    اقــــ س ــــى مافي الحيـــاه
    هو الوداع
    سؤاء كان دائما اومؤقتا
    " بسبوسة "
    dodo
    dodo
    الرتبة
    الرتبة

    رقم العضوية : 162
    تاريخ التسجيل : 06/09/2010
    عدد المشاركات بالمنتدى : 1779
    مجموع التقيمات : 10
    الحالة الاجتماعية : متزوجة
    الجنسية : مصرية و افتخر
    بلد-مدينة الاقامة : القاهرة
    تعرفت على المنتدى بواسطة : صديقة
    المزاج المزاج : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 631010
    أوسمة التميز : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 13057256091 1- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Tf9821613c2
    2- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا T07b30ca367
    3- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    4- : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا Uo11
    اجمالى عدد الاوسمة : ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا 236

    الاصلية رد: ماذا تعلمت وعلمت من دروس الحياة؟ نصائح جامدة جدا

    مُساهمة من طرف dodo في الثلاثاء 27 سبتمبر - 22:22

    الله موضوعك تحفة بجد

    اتعلمت من الحياه انى لازم اقف ادام المشاكل وا تحداها

    و حتى لو كنت حزينة اضحك للدنيا عشان تضحكلى

    و احب الناس بس فى شوية حذر برضه الدنيا مبقاش فيها امان خالص


      الوقت/التاريخ الآن هو الأربعاء 29 يناير - 16:19